Programos struktūra
Turime C++ programavimo kalbos aplinkoje Code::Blocks programą.
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
cout << “Aš mokysiuos programavimo”<< endl;
return 0;
}
Kam reikalinga kiekviena eilutė:
- #include – parengiamosios doroklės įterpimas. Kompiliuojant programą, parengiamoji doroklė atlieka jai skirtus nurodymus;
- <iostream> – įvesties ir išvesties srautų valdymo algoritmų iš bibliotekos pavadinimas;
- using namespace std – leidimas paprasčiau kreiptis į std vardų sritį;
- int main() – programos antraštė;
- { } – tarp šių skliaustų pateikiami programos veiksmai. Tie patys skliaustai bus naudojami ir sudėtiniam sakiniui užrašyti;
- cout – išvesties srauto pavadinimas. Tai priemonė, leidžianti ekrane parodyti tekstą ar skaičiavimų rezultatus;
- << – duomenų srauto nukreipimo operatorius (duomenys nukreipiami į ekraną);
- “Aš mokysiuos programavimo” – tekstas, kuris bus išvestas į ekraną;
- endl – simbolis, reiškiantis eilutės pabaigą. Jis perkelia ekrane žymeklį į naujos eilutės pradžią;
- return 0 – komanda, operacinei sistemai perduodanti nulinę reikšmę, reiškiančią, kad programos veiksmai įvykdyti sėkmingai.
Parašius programą reikia ją kompiliuoti (kompiliavimas – aukšto lygio programavimo kalba parašytos programos vertimas į kompiuterinę kalbą arba jai artimą, įtraukiant į programą jos veikimui reikalingus pagalbinius komponentus) spustelėjus mygtuką Build, Jei programoje bus klaidų, apie jas bus pranešta. Galima programą tiesiog vykdyti, paspaudus mygtuką Run.
Papildoma informacija: Programos struktūra ir pirmoji programa